سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بوستر پمپ آب جهت تقویت فشار آب و مخازن

بوستر پمپ

انتخاب و نصب  بوستر پمپ آب    :

از بوستر پمپ جهت تقویت فشار آب و مخازن برای بهبود فشار آب در یک ساختمان استفاده و بهره برداری می شود. استفاده از سیستم های افزایش فشار آب نشان می دهد که به یک بوستر پمپ به مخزن فشار اضافه می شود تا فشار و جریان آب را بهبود بخشد، از جمله بهبود فشار و جریان آب در طبقات فوقانی ساختمان های بلند .

ما توضیح می دهیم که سیستم بوستر پمپ چیست و چه مولفه هایی برای بهبود فشار آب ساختمان مورد نیاز است و همچنین چگونه تصمیم می گیریم که تنظیم کننده بوستر پمپ و مخزن فشار ترمیم مناسبی برای فشار بد آب در ساختمان شما باشد.

چه زمان و چرا به سیستم های بوستر پمپ آب نیاز است؟

·        فشار آب ضعیف شهر:

برخی از منابع تأمین آب جامعه ممکن است فقط فشار آب ورودی متوسط ??را تأمین کنند، شاید با 30 psi یا حتی کمتر. برخی از نمونه های منابع تأمین فشار کم آب حتی در صورت تأمین آب جامعه یا شهرداری در اینجا ذکر شده است.

·        تأثیر ارتفاع ساختمان بر فشار آب:

کتاب مرجع خانگی اشاره می کند که جاذبه منبع دیگری برای از دست دادن احتمالی است. برای هل دادن آب به سربالایی انرژی لازم است. به ازای هر یک پا که آب را به سمت بالا فشار می دهیم 0.434 psi از دست می دهیم. روش دیگر گفتن این است که برای انتقال آب به بالا 2.31 فوت به یک psi نیاز است.

یک سیستم لوله کشی به طور معمول هشت psi فشار آب را در یک خانه دو طبقه از دست می دهد و آب را از زیر زمین به حمام طبقه دوم می رساند. بدون جریان آب، فشار استاتیک در خیابان اصلی ممکن است 60 psi باشد، اما فشار استاتیک در حوضه طبقه دوم ممکن است 51 psi باشد. خانه هایی که بالای خیابان هستند یا دارای لوله کشی طبقه سوم هستند، از ضعف فشار برخوردار هستند.

·        خانه های انتهای یک خط تأمین آب:

سیستم های آبرسانی عمومی فقط در چند خانه یا حتی بسیاری از خانه ها خدمات می دهند، اما برخی از خانه ها در انتهای سیستم قرار دارند

·        املاک مسکونی بلند که برای سرویس دهی به طبقات فوقانی به فشار آب اضافی نیاز دارند:

برای یک خانه بلند که به یک منبع تغذیه اجتماعی متصل است و آب ورودی فقط با 30 psi تأمین می کند. به عنوان مثال، طبقه آخر ممکن است 17 psi را ببیند مگر این که بوستر پمپ به مخزن فشار نصب شود.

ساختمان های بسیار بلند مانند آسمان خراش ها و ادارات و ساختمان های آپارتمانی چند طبقه به احتمال زیاد یک مخزن آبرسانی در پشت بام نصب می کنند که با بوستر پمپ از سطح خیابان تغذیه می شود اما به نوبه خود از طریق جاذبه آب را از داخل ساختمان تأمین می کند.

·        ساختمان هایی که بالای یک خط آبرسانی قرار دارند:

ساختمان هایی که بالای یک خط آبرسانی قرار دارند یا در سر بالایی ایستگاه پمپاژ قرار دارند که فقط فشار آب ورودی متوسط ??را دریافت می کند، شاید کمتر از 30psi.

·        سیستم های آب جاذبه:

سیستم های آبرسانی عمومی که به بسیاری از خانه ها سرویس می دهند اما فقط در ساعات خاصی از روز یا فقط با فشار بسیار کم آب تأمین می کنند.

در برخی مناطق آب به صورت جاذبه و در بعضی از فصول، فقط در ساعات خاصی از شبانه روز به بیشتر خانه ها منتقل می شود.

مشکلات مربوط به لوله سرویس آب به منظور اتصال خانه به شبکه های آب شهری:

حتی اگر سیستم آب شهری فشار و کمیت خوبی ارائه دهد، ممکن است شیر ??قطع آب در خارج از شهر اما در مجاورت خط املاک باشد همچنین جریان را محدود کنید یا ممکن است خط انتقال از خیابان به خانه کم باشد، آسیب دیده یا نشت کند.

اجرای طولانی لوله نسبتاً کوچک (قطر 1/2 اینچ) منجر به افت فشار قابل توجهی می شود، به خصوص با جریان بیش از یک وسیله.

راه حل ها شامل تعویض لوله های بزرگ تر یا کوتاه کردن مسیر ها است، اما در بعضی موارد ممکن است صاحبان خانه سعی کنند به جای آن یک بوستر پمپ محلی اضافه کنند.

 افزودن وسایل لوله کشی (به عنوان مثال یک حمام جدید) بدون بزرگ شدن یا اضافه کردن لوله ها اغلب منجر به شکایت از فشار می شود. لوله چین خورده، آسیب دیده یا مسدود شده در خانه تأثیر منفی بر فشار خواهد گذاشت.

این در کار های آماتور مشترک است. در یک سیستم خصوصی، بوستر پمپ آب معیوب، کم اندازه یا تنظیم ضعیف منجر به فشار ضعیف می شود. شیر آب های جداگانه نیز ممکن است معیوب باشند.

خانه های موجود در سیستم های آب ثقلی، معمولاً یک مخزن یا پشت مخزن آب روی پشت بام نصب می کنند که آب به طور دوره ای در آن پر می شود. مخزن آب پشت بام هر زمان که لازم باشد آب مورد نیاز ساختمان محلی را تأمین می کند. اما بعضی از خانه های چنین جامعه ای ممکن است به دلیل موقعیت مکانی یا ساختمانی خود یا به دلیل نداشتن نقطه بالا برای قرار دادن مخزن آب خود، فقط فشار آب بسیار کمی داشته باشند.

اجزای سیستم بوستر پمپ آب چیست؟

بوستر پمپ آب به عنوان سیستم تقویت کننده فشار آب استفاده و بهره برداری می شود. یک بوستر پمپ، فشار خطی متصل به خط آب ورودی در یک ساختمان را نشان می دهد. خط آبرسانی ورودی جامعه که به طور معمول از طریق یک تنظیم کننده فشار و به لوله کشی منبع تغذیه ساختمان تغذیه می شود، ابتدا به یک بوستر پمپ آب، معمولاً یک بوستر پمپ 1 خطه متصل می شود. کنترل تنظیم کننده فشار در این طرح نشان داده نشده است.

 بوستر پمپ آب به نوبه خود به یک مخزن فشار متصل است، احتمالاً یک مخزن بزرگ برای تأمین آب با فشار بالا به ساختمان. هنگامی که آب به داخل خانه کشیده می شود (کسی شیر آب را روشن می کند) مخزن فشار فشار آب را با فشار بوستر پمپ به داخل ساختمان می رساند و با افت فشار آب در مخزن آب، بوستر پمپ آب بیشتری را از خط تأمین جامعه می کشد و باعث افزایش فشار آن به مخزن فشار. به طور معمول کلید کنترل فشار بوستر پمپ آب تنظیم می شود تا در محدوده 30-50 psi کار کند و فشار آب خوبی را برای ساختمان فراهم کند.

در سیستم آبرسانی چاه خصوصی این ترکیب بوستر پمپ آب و مخزن ممکن است مستقیماً به چاه متصل شود، یعنی خط آب ورودی نشان داده شده در سمت چپ طرح به یک شیر پا غوطه ور در چاه آب متصل شود.

به چه نوع بوستر پمپ آب و تقویت کننده فشار آب نیاز داریم؟

دلیل این که یک ملک معمولی مسکونی برای تأمین فشار آب خود فقط به یک بوستر پمپ آب یک خطی احتیاج دارد این است که در حال حاضر تحت فشار تحت فشار آب به ساختمان می رسد. بوستر پمپ مجبور نیست که بلند کردن آب را از عمق زمین تا ارتفاع در ساختمان. از قطعات فولاد ضد زنگ برای محصور کردن قطعات پمپ استفاده شده می شود. این سیستم برای استفاده در فضای باز و در یک آب و هوای بدون انجماد طراحی شده است. فشار سنج و جعبه خاکستری رنگی که سوئیچ های کنترل فشار پمپ را در بالای مجموعه پمپ پوشش داده شده از جنس استنلس استیل مشاهده می کنید.

آیا به یک بوستر پمپ آب قدرتمند تر یا لوله کشی آبرسانی با قطر بیشتر نیاز داریم؟

برخی از برنامه های تقویت کننده فشار آب ممکن است به بوستر پمپ آب قدرتمندتری نسبت به نوعی که در اینجا بحث می کنیم، نیاز داشته باشند، خصوصاً اگر جریان آب یا میزان مصرف پیش بینی شده در ساختمان زیاد باشد.

در یک سیستم لوله کشی منفرد (یعنی تغییر چیزی جز سرعت جریان آب)، فشار آب مشاهده شده در یک قسمت (و در لوله کشی) با افزایش میزان جریان آب به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اگر شخص دیگری در ساختمان توالت را شستشو یا ماشین ظرفشویی را روشن کند، ممکن است فشار آب در دوش شما به طور قابل توجهی در حین استحمام کاهش یابد. همچنین استفاده از لوله کشی با قطر بیشتر برای تأمین آب در یک ساختمان می تواند افت فشار را هنگامی که چندین دستگاه به طور همزمان کار می کنند کاهش دهد.

استفاده از بوستر پمپ آب برای بهبود فشار آب در طبقه فوقانی ساختمان:

هنگامی که فشار آب ورودی در یک ساختمان کم است، ممکن است یک بوستر پمپ آب، فشار آب در طبقات بالا ساختمان یا سقف ساختمان نصب شود تا فشار آب بهبود یافته را برای ساکنان طبقات بالای ساختمان فراهم کند. اگر فشار آب ورودی از سیستم شهرداری باشد و ساختمان فقط دو یا سه طبقه ارتفاع داشته باشد، ممکن است بوستر پمپ آب در سطح زمین باشد. اما اگر فشار آب ورودی در یک ساختمان توسط پمپ چاه و سیستم مخزن فشار آب تأمین شود و اگر ساختمان از سه طبقه بلند تر باشد، پمپ چاه موجود ممکن است قادر به ارائه فشار آب کافی و یا کف آب مناسب به ساکنان طبقه چهارم یا بالا تر.

نصب بوستر پمپ آب در طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی:

بوستر پمپ طبقه همکف آب را به محل اتصال لوله ورودی پمپ طبقه 4 شما می فرستد. ما فرض می کنیم که بوستر پمپ طبقه 4 شما یک بوستر پمپ 1 خطی باشد. یعنی یک لوله منفرد به درگاه ورودی پمپ وصل می شود و یک لوله واحد از خروجی پمپ به ورودی مخزن فشار متصل می شود. لوله کشی آب سرد طبقه چهارم باید از طریق اتصال خروجی بر روی مخزن فشار تغذیه شود. بوستر پمپ آب، یک خط جت نشان می دهد که یک بوستر پمپ مشترک 1 خطه به نظر می رسد. بوستر پمپ طبقه 4 هنگامی که سوئیچ فشار متصل به مخزن فشار طبقه 4 خود فشار کمتری را در زیر نقطه برش احساس می کند روشن می شود و هنگامی که بوستر پمپ طبقه 4 فشار را در مخزن طبقه 4 شما افزایش می دهد قطع می شود. ما انتظار داریم که با توجه به این که بوستر پمپ طبقه 4 همیشه حداقل مقداری فشار آب ورودی خواهد داشت، اگر چه کم است، باید بتواند فشار اضافی را به عنوان طبقه دیگر اضافه کند، همان طور که می خواهید.

آیا به اطلاعات بیشتری در خصوص بوستر پمپ آب نیاز دارید؟

شما می توانید از شرکت ناب زیست برای انتخاب بوستر پمپ مناسب نیاز خود کمک بگیرید تا از همه فناوری های مناسب برنامه خود مطلع شوید. همچنین می توانید از ابزار های مفید ما، مطالعات موردی متعدد، اخبار جالب از صنعت بوستر پمپ یا فرهنگ لغت بوستر پمپ ما تحت تخصص برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنید. بنابراین با آگاهی از بهره برداری بوستر پمپ آب، می توانید فشار آب را به راحتی تنظیم و کنترل نمایید و به احتمال زیاد با موفقیت فشار آب را مدیریت خواهید کرد. درنهایت، برای کاهش انرژی، بهبود کارآیی، صرفه جویی در وقت و هزینه، تولید بوستر پمپ آب و همچنین اطلاع از قیمت بوستر پمپ با متخصصان و کارشناسان ناب زیست از طریق شماره تماس های 50 57 426 0912 و 02188721092 در ارتباط باشید.