سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه یخساز صنعتی ناب زیست

یخساز صنعتی

دستگاه یخساز صنعتی

دستگاه یخساز صنعتی یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کافی شاپی بوده که برای تولید انواع یخ در شکل های کوناگونی و ظرفیت های متفاوت در رستوران، کافی شاپ، هتل و منازل مورد استفاده قرار می گیرد که یخ را به شکل های، حبه ای، قالبی، پولکی و پودری تولید می کند.

دستگاه یخساز صنعتی در کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل هل و کافه ها کاربرد های فراوانی دارد. این دستگاه در ابعاد کوچک تری هم ساخته می شود مانند یخساز خانگی 10 کیلویی و در ابعاد بزرگ تر که عموما برای کارخانه ها کاربردی بوده مانند یخ ساز 40 کیلویی، برای خرید یخ ساز صنعتی باید میزان کارآیی و نیاز خود را بسنجید تا بهترین خرید را داشته باشید.یخساز اتوماتیک از دو قسمت ساخته شده است که شامل؛ بخش اول که یونیت سرمایشی و موتور خانه دستگاه یخساز بوده و بخش دوم که اواپراتور یا همان محل شکل گیری یخ می باشد. یونیت سرمایشی دستگاه یخساز ازکمپرسور، کندانسور، ریسیور، خط مایع و ... تشکیل می شود که باتوجه به ظرفیت تولید دستگاه یخساز دارای توان های گوناگونی است.

انواع محتلف دستگاه های یخساز صنعتی

·         یخساز قالبی

·        یخساز پودری

·        یخساز پولکی

·        یخساز لوله ایی

·        یخساز حبه ای رستورانی

دستگاه یخساز صنعتی در طی 24 ساعت یخ ها را تولید می کنند، برای مصرفه روزانه 70 الی 500 عدد یخ بهترین گزینه برای شما یخساز 50 کیلویی می باشد و برای تولید بیشتر ازاین مقدار باید از کارخانه یخ سازی استفاده کنید که به صورت قالبی تهیه شده که از1 الی 2 تن یخ برخور دار است به نوع یخ ها به علت نوع ساختار آن، یخساز صنعتی قالبی نامیده می شوند.

نحوه عملکرد یخساز صنعتی

نحوه عملکرد یخساز صنعتی به عنوان یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین تجهیزات سرمایشی به این شکل است ابتدا آب به وسیله لوله رابط به داخل یخساز وارد شده و سپس حجم و مقدار آب به وسیله شیر تنظیم‌کننده کنترل می‌ شود. آب ورودی به دستگاه با کمک پمپ به طرف تونل انجماد یخ منتقل می‌ شود. یخ‌ ها بعد از این که در داخل تونل انجماد تشکیل شدند به سمت مخزن یخساز حرکت کرده و در آن جا ذخیره می‌ شوند. چرخه تولید یخ به همین شکل ادامه پیدا می ‌کند. در صورت بروز کوچک ترین اختلال در هر یک از قطعات دستگاه یخساز عملکرد آن با اختلال مواجه خواهد شد و تولید یخ به درستی انجام نمی‌ شود. در یخساز های معیوب مصرف انرژی افزایش می ‌یابد و دستگاه پس از مدتی از کار می ‌افتد.

کاربردی های یخساز‌ های خانگی و صنعتی

یخساز ‌ها ابزار هایی برقی می ‌باشند که امکان تولید یخ در مدت زمانی کوتاه را فراهم می کنند. این دستگاه‌ ها دارای نمونه‌ های مختلف صنعتی و غیر صنعتی می ‌باشند.

استفاده از یخساز در خانه

یخساز ‌های مورد استفاده در خانه دارای ابعاد کوچکی هستند. این دستگاه ‌ها دارای مخزنی کوچک بوده که در مدل ‌های مختلف امکان پر کردن آن ها به صورت دستی و یا اتصال به آب شهری مهیا شده است. از مهم ترین قابلیت‌ هایی که در این نوع یخساز ‌ها می توان بدان اشاره کرد، امکان استفاده از آب میوه‌ ها و نوشیدنی‌ های مختلف در داخل مخزن و تولید یخ این نوشیدنی‌ ها می ‌باشد که می تواند یک نوشیدنی خوشطعم و خاطره انگیر برای شما تولید کند.

یخساز ‌های خانگی به صورت معمول در اندازه ‌های 10 کیلو گرمی‌ تا 50 کیلو گرمی‌ در دسترس می‌ باشند. منظور از یخساز 50 لیتری، یخسازی می ‌باشد که توان تولید 50 کیلو گرم یخ در مدت زمان 24 ساعت را دارا می ‌باشند که برای استفاده در منازل و کافی شاپ ‌های کوچک انتخابی بسیار ایده آل می‌ باشند.

استفاده از دستگاه یخساز در کافی شاپ و رستوران

یخساز ‌های مورد استفاده در کافی شاپ ‌ها تا وزن 500 کیلو گرم در هر 24 ساعت توان تولید دارند. این یخساز ‌ها دارای ویژگی ‌های مخصوصی هستند که در زیر به آن ها اشاره می‌ کنیم:

·        امکان اتصال به آب شهری

·        تولید شده از مواد ضد زنگ و بهداشتی

·        دارای سیستم استاندارد تولید یخ حبه ای در اندازه ‌های مشخص

·        دارای سیستم تماما اتوماتیک به منظور تسهیل در تولید سریع یخ

·        و ...

این نوع از یخساز‌ ها به دلیل بالا بودن تقاضا باید توان استفاده از آب شهری را داشته باشند. به این صورت نیازی به نیروی کار برای پر کردن مخزن وجود ندارد. از سویی دیگر چنین دستگاه ‌هایی دارای سیستم مخصوص دفع آب مانده در دستگاه می ‌باشند. به این صورت که پمپ مخصوص مکش آب پس از هر مرحله یخ سازی، اب باقی مانده در مخزن را خالی می کند تا هم استفاده از آب مانده صورت نگیرد و هم این که آب در مخزن بو نگیرد.

از دیگر ویژگی‌ های به خصوص این تجهیزات سرمایشی، می‌ توان به امکان خنک نگهداشتن مخزن یخ دستگاه اشاره کرد. زمانی که دستگاه تمام یخ‌ ها را تولید می کند، موتور دستگاه به حالت آماده به کار می رود، اما مخزن دستگاه با نیروی ضعیفی خنک می شود تا یخ ها در داخل مخزن آب نشوند.

دیگر خصوصیت برجسته این دستگاه ‌ها امکان تولید اتوماتیک یخ با خالی شدن مخزن می ‌باشد. به این صورت که با برداشتن یخ از مخزن، دستگاه به میزان یخ برداشته شده، یخ تولید می‌ کند که کمک بسیاری به در دسترس بودن همیشگی یخ خواهد داشت.

استفاده از کارخانه ‌های یخسازی

کارخانه ‌های یخسازی سازه‌ هایی صنعتی می ‌باشند که امکان تولید یخ‌ های قالبی را به اندازه چندین تن در روز دارا می ‌باشند. این یخ ‌ها در صنایع مختلفی استفاده می شوند از جمله:

·        در مرحله ی بجینگ بتن ، به منظور کاهش دمای بتن

·        در پادگان‌ ها و پایانه ‌های مسافربری به منظور استفاده انسان

·        در کشتارگاه‌ های صنعتی طیور به منظور خنک نگهداشتن موقت لاشه ‌ها

·        در سالن‌ های بزرگ فروشگاه‌ های زنجیره ای به منظور خنک نگه داشتن ماهی و ...

·        در لنج‌ های ماهیگیری جنوب به منظور تازه نگهداشتن لاشه ماهی‌ها در سفر های دریایی

·        و ...

کارخانه یخسازی که به آن ها دستگاه یخساز قالبی نیز می گویند، سیستم ‌های پیچیده ای دارند که میزان تولید یخ به صورت روزانه در آن ها قابل سفارشی سازی می ‌باشد. همچنین اندازه قالب ‌ها نیز در این دستگاه‌ ها امکان سفارشی سازی دارد که خریدار با توجه به نیاز خود می ‌تواند نمونه مناسب را سفارش دهد.

سیستم‌ های کاری برخی از این نوع یخساز‌ های صنعتی امکان تولید یخ از آب دریا را نیز فراهم می کند که می ‌تواند در کاهش هزینه‌ های جاری تولید کننده یخ در برخی از صنایع نیز بسیار به صرفه باشد .

مصرف برق دستگاه های یخساز صنعتی چگونه است؟

دستگاه های یخساز حبه ای خانگی و رستورانی مصرف برق بسیار پایینی دارند، به صورتی که توان مصرفی یک یخساز 10 کیلویی خانگی تقریباً 120 الی 150 وات می باشد. اما یخساز های قالبی و کارخانه یخسازی برق بیشتری مصرف می کنند.

نکات مهم هنگام خرید یخساز صنعتی

هنگام خرید دستگاه یخساز صنعتی باید به موارد زیر حتما توجه نمایید تا بتوانید یک دستگاه مناسب تهیه و خریداری نمایید؟

·        توجه به نوع جنس بدنه

·        توجه به نوع موتور و کیفیت دستگاه

·        توجه به چگونگی عایق بندی محصول

·        توجه به نوع کاربردی دستگاه یخسازصنعتی

·        داشتن 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

قیمت یخساز صنعتی

از فاکتور های تأثیر گذار در تعیین قیمت یخساز صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کنید:

·        بدنه یخساز

·        کمپرسور

·        موتور دستگاه

·        قطعات دستگاه

·        برند و کشور سازنده

·        قدرت خروجی موتور

·        ظرفیت تولید یخ دستگاه

·        قابلیت تولید نوع یخ

·        جنس بدنه دستگاه

·        ابعاد دستگاه یخساز صنعتی

 

سپاس از سایت خوب یو آپلود